7 tekniske udfordringer for admins af LinkedIn Sider (og tilhørende løsninger)

7 tekniske udfordringer for admins af LinkedIn Sider (og tilhørende løsninger)

 

Som administrator af en virksomhedsside på LinkedIn, har du garanteret oplevet nogle af disse udfordringer med teknikken på LinkedIn.

Jeg har samlet en bunke spørgsmål, som jeg har fået fra LinkedIn admins (flere af dem har jeg hørt mange gange) og her får du mine svar på 7 af de store + 4 som der desværre ikke er en løsning på, men læs dem alligevel og spar dig selv for yderligere frustration 🙂

 

Udfordring #1

Jeg oplever problemer med at rette “beskrivelsen” på en LinkedIn Virksomhedsside.

Når jeg redigerer siden, så kan jeg skrive en ny beskrivelsestekst og gemme, men ændringen slår ikke igennem, når jeg efterfølgende går ind og kigger på virksomhedssiden.

Har du hørt om lignende problemer før?

Løsningen:

Ja, jeg kender problemet, og det bunder i et lidt ulogisk ordvalg fra LinkedIns side. Problemet skyldes, at du redigerer teksten til et sprog og ser selv et andet.

Sørg for at indstille din beskrivelse på både dansk, engelsk og evt. andre relevante sprog under “Optimize your Company Name and Description for”.

Sprog

Din beskrivelse er nok identisk på både dansk og engelsk og du retter i den ene, men ser den anden (og derfor ingen ændring).

 

Udfordring #2

Når jeg liker/kommenterer på min virksomheds opslag, gør jeg det på vegne af virksomheden. Hvordan kommenterer jeg personligt på et opslag?

Løsningen:

Du kan ikke kommenterer personligt inde på virksomhedssiden fra din computer, men du kan gøre det fra din mobil app. Frem med smartphonen, hent LinkedIns app (hvis du ikke allerede har den) og besøg virksomhedssiden her. Når du liker/kommenterer gør du det personligt. Man kan nemlig ikke styre sin virksomhedsside fra appen (endnu).

 

Udfordring #3

Hvad betyder engagement-%?

Løsningen (den nørdede):

Engagementsraten, som den også kaldes er et tal for, hvor mange likes, kommentarer, delinger og klik et opslag har fået, set i forhold til hvor mange gange det er blevet vist. Du ser det under hvert enkelt statusopdatering samt under Analytics-fanen.

Er du til det nørdede læs videre ellers spring bare til næste udfordring 🙂

Eksempel:

Statusopdatering 1 er blevet vist 2.000 gange (impressions) og har fået 25 klik og 10 interaktioner (samlet betegnelse for likes, kommentarer og delinger)

Statusopdatering 1: (25+10)/2000 = 0,0175 = 1,75% engagementsrate

Med den måde LinkedIn regner engagement synes jeg tallet bliver ret ubrueligt til at evaluere ens indsats. For fra den samme virksomhedsside som lavede ovenstående statusopdatering, kunne en anden statusopdatering have været vist 10.000 gange og have fået 100 klik og 40 interaktioner.

Statusopdatering 2: (100+40)/10000 = 0,0140 = 1,40% engagementsrate

Altså en lavere engagementsrate end før. Skal vi ikke blive enige om, at det er sjovere at have skrevet statusopdatering nr. 2?

Jeg foretrækker at holde engagement op i mod antallet af følgere. Så hvis vi siger at ovenstående virksomhed har 1000 følgere, så ser den nye udregning sådan ud:

Statusopdatering 1: (25+10)/1000 = 0,035 = 3,5% engagementsrate

Statusopdatering 2: (100+40)/1000 = 0,14 = 14,0% engagementsrate

Denne beregning udnævner (retfærdigt) statusopdatering 2 til sikker vinder 🙂

 

Udfordring #4

Hvordan får jeg lavet et logo i et format, der kan bruges til vores LinkedIn virksomhedsside?

Løsningen:

Få din grafiker til at lave logoet i PNG, JPEG, eller GIF-format (PNG bliver ofte bedst) i størrelsen 300 x 300 pixels.

Har du ikke den luksus af en grafiker ved hånden, så prøv at google online image converter.

 

Udfordring #5

Jeg har netop oprettet en virksomhedsside, men er det muligt at invitere personer til denne virksomhedsside, ligesom man kan til ens personlige profil?

Løsningen:

Det er ikke direkte muligt, nej. Men du kan gøre dit netværk opmærksom på din Virksomhedsside ved at dele den i en statusopdatering, i en mail eller noget andet.

Kopier blot virksomhedssidens URL eller brug dele-knappen øverst til højre for at dele på sociale medier.

share

Husk at gøre det klart hvorfor folk skal følge den!

At du har lavet den, og at den er ny er ikke godkendt – Hvad får de ud af det? 🙂

 

Udfordring #6

Der er en gammel statusopdatering, som bliver ved med at stå øverst på vores Virksomhedsside på Linkedin. Hvorfor?

Løsningen:

Du (eller en af dine kollegaer) har på et tidspunkt valgt at “pinne” den til toppen af siden.

Alt du skal gøre er at unpinne den, så falder den ned på sin plads igen.

unpin

 

Udfordring #7

Må jeg som rekrutteringsvirksomhed poste vores jobs på forskellige grupper, der er relevante for vores fag?

Løsning:

Du kan ikke poste et job i en gruppe som virksomhed – kun som person (se Udfordring #8). Men som person kan det ofte være en rigtig god idé!

Om du må er dog helt op til ejeren af gruppen, men det vil de fleste se, som en stor værdi – Hvis det er relevant!

 

Få ro i sjælen og stop med at lede:

Her er 4 udfordringer, du sikkert også står med, som der bare ikke er en løsning på pt.

 

Udfordring #8

Er det muligt at kommentere, som den virksomhed man er administrator for, i en gruppe, man er medlem af?

Løsningen (eller mangel på samme):

Nej.

 

Udfordring #9

Som administrator for en virksomhedsside, hvordan følger man så, som virksomhed, andre? (mennesker, virksomheder osv. )?

Løsningen (eller mangel på samme):

Det kan man ikke.

 

Udfordring #10

Hvordan kan jeg se, hvem de nye følgere på Virksomhedssiden er?

Løsningen (eller mangel på samme):

Det kan du ikke.

Har du et meget begrænset antal følgere, kan du måske holde overblikket eller lave en liste manuelt, men det kan du ikke ret længe.

 

Udfordring #11

Kan man rette i et opslag man har lavet?

Løsningen (eller mangel på samme):

Nej. Kopier, slet, sæt ind, lav rettelser og send igen.

 

Udfordring #12?

Sidder du, som admin på en LinkedIn virksomhedsside, med en teknisk udfordring, så læg en kommentar, så kommer jeg med løsningen – hvis den findes 🙂

Morten Vium
Morten Vium
mv@netvaerksakademiet.dk

Morten Vium er tilknyttet Netværks Akademiet. Han er underviser og har 8 års erfaring med rådgivning og træning i at udvikle relationer på LinkedIn.

206 Comments
  • Morten Vium
    Jette Poder
    Posted at h, Svar

    Nogen har oprettet vores forening i LinkedIn. Hvordan får jeg slettet den, så jeg selv kan oprette den?

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Jette.

      Tak for dit spørgsmål 🙂

      Hvis du skal have den slettet, skal du kontakte LinkedIn og overbevise dem om, at du har mere ret til at drive siden, end den der oprettede den.

      Du kan finde en kontaktformular til LinkedIn her: http://hjaelp.linkedin.com

      Jeg ville dog starte med at prøve at finde ud af hvem der oprettede den. Det må være en af foreningens 5 ansatte (altså de 5, som står som ansatte på LinkedIn). Skriv til dem og hør hvem der har en blå Rediger/edit-knap øverst i højre hjørne, når de besøger virksomhedssiden. Så kan de give dig administratorrettigheder.

      Husk at vedkommende sikkert ikke ved, personen har oprettet siden. Det sker semi-automatisk.

      Håber det hjælper 🙂

  • Morten Vium
    Rikke Jensen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten,
    Jeg har ikke set din side før, men hold-da-op, sikken et hurtigt og godt overblik du giver.
    Jeg har et lille spørgsmål, men jeg tror måske allerede jeg kender svaret, da det er i samme tråd som ovenfor … men vores virksomhed bryder sig ikke om, at der kan kommenteres på vores opslag og på FB er det slået fra, men kan man også gøre dét samme på LinkedIn? 😉 Rikke Jensen /

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Rikke.

      Tusind tak for de pæne ord! Det gør mig glad 🙂

      Du kan ikke slå kommentarer fra. Men der er lagt mellem de kritiske kommentarer på LinkedIn, hvis man sammenligner på Facebook, så risikoen er ikke stor.

      I samme omgang vil jeg stille dig en opgave: Du må have overbevist din ledelse om at feedback/kommentarer er en del af gamet. Og folk taler om jer alligevel – bare ikke et sted, hvor I selv kan se det (og gøre noget ved det).

      God arbejdslyst og god weekend 🙂

  • Morten Vium
    Jesper Madsen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten.
    Tak for alle dine nyttige nørdede informationer! Jeg har den udfordring, at jeg må vælge at poste fra min personlige profil, fordi jeg gerne vil have billeder med. Det kan jeg desværre ikke på min company page, den tillader kun updates uden foto. Hvorfor f…. har LinkedIn gjort det så klodset? Eller har jeg overset noget? Håber du har en god fidus…

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Jesper.

      Du kan godt poste fotos fra din Company Page. Klik på den lille clips i update-feltet og vælg dit billede.

  • Morten Vium
    Christina Hjort
    Posted at h, Svar

    Hej.
    Kan man ikke få lov til at se hvor mange delinger hver opdatering har? Det er umiddelbart kun muligt at se antal likes og kommentarer..

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Christina.

      Nej, det kan du desværre ikke. Delingerne dukker op inde under Beskeder-fanen, men du kan ikke se dem samlet. De tæller dog med i interaktioner.

  • Morten Vium
    Pia Volden
    Posted at h, Svar

    Pyhhhh … panik. Kom til at poste en kommentar, som skulle have været personlig – og nu blev det så en kommentar fra virksomheden … :-/ Kan jeg slette den, Morten? – eller bliver jeg nødt til at slette hele opslaget incl. kommentarer osv. for at få slettet min (virksomheds) kommentar …?

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Pia.

      Du kan altid slette en kommentar igen (uden at slette opslaget). Hold musen over den og klik på det lille kryds i øverste højre hjørne af kommentaren.

      Er krydset der ikke med det samme, så opdater siden og prøv igen.

      Håber det hjælper 🙂

  • Morten Vium
    Louise Hesslberg
    Posted at h, Svar

    Hej Morten,
    Som altid kan man finde rigtig mange gode svar hos dig.
    Jeg har en udfordring i forhold annoncering. Jeg har lavet et par direkte sponsorerede opslag, som jeg gerne vil have at chefer, ledere og konsulenter deler i deres netværk. Har jeg mulighed for at sende en url til dem, så de kan se og dele/like/kommentere annonce-opslaget?

    🙂 Louise

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Louise.

      Yes, det kan du. Klik på tidsstemplet under det sponsorerede opslag, hvor der fx står “2 dage siden”. Så kopierer du bare denne sides URL.

      Men husk at hvis chefer osv også er admins, så liker og kommenterer de på vegne af virksomheden (med mindre de går ind fra mobilappen)

  • Morten Vium
    Tina
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Jeg har en recruiter-adgang på LinkedIn – kan man tilføje en kollega til min konto, så hun også kan administrerer jobopslag?
    Hilsen Tina

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Tina.

      Det tror jeg ikke, hvis det er en personlig recruiter-adgang du har.
      Hvis I slår jobs op gennem virksomhedssiden, kan hun så ikke gå den vej, hvis hun også er admin?

      Jeg er ikke helt sikker. Jobopslag på LinkedIn laver jeg ikke så meget af 🙂

  • Morten Vium
    Jytte Jensen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Jeg har en udfordring med en virksomhedsside, som både er oprettet som personlig profil og som virksomhed på LinkedIn.

    Alt indhold er postet på profilen, og virksomhedssiden er stort set uden indhold. Ved du om det er muligt, at flytte indholdet til virksomhedssiden, så den personlige profil kan slettes?

    Hilsen og tak for mange gode tips
    Jytte

    • Morten Vium
      Morten
      Posted at h, Svar

      Hej Jytte.

      Virksomhedssiden og den personlige profil er vidt forskellige og derfor kan indhold i flyttes. En virksomhed kan ikke have fx jobs og uddannelser 🙂

      Heller ikke indhold som i de statusopdateringer I har lavet fra personprofilen kan flyttes. Det er desværre forfra, men I kan godt prøve at kontakte de connections i har samlet og tippe dem om at de fremover skal følge jer på virksomhedssiden. Men det er manuelt rugbrødsarbejde.

      Håber det hjælper 🙂

  • Morten Vium
    Rikke Straarup
    Posted at h, Svar

    Hej Morten. Jeg har netop oprettet en virksomhedsside på linkedin. Så vidt jeg kan se, kan jeg kun få lov til at vælge engelske betegnelser, når jeg redigerer. Dem oversætter Linkedin så selv til dansk, når siden bliver vist – også selvom jeg har sat default-sproget til engelsk.. Problemet er, at “public company” bliver til “aktieselskab”, og det kan jeg ikke få lov til at ændre. Har du et godt råd?
    Mange hilsner
    Rikke

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Rikke.

      Public company betyder aktieselskab, så du skal ændre til en anden ejerform, hvis det ikke er korrekt. Grunden til at du ser de engelske betegnelser er at dine personlige sprogindstillinger er sat til engelsk.

  • Morten Vium
    Katja
    Posted at h, Svar

    Hej Morten.
    Jeg har lige lavet et post på vores virksomhedsside, med tekst og et link. Men når mine kolleger ser opslaget på deres LinkedIn startside er teksten blevet rykket ned i kommentarfeltet, hvilket ser meget mærkeligt ud. Jeg slettede postet og prøvede igen, men så skete det samme en gang til.
    Er det en teknisk fejl eller er der noget jeg kan gøre for at ændre det?
    Normalt plejer den ikke at lægge teksten fra opslaget ned i kommenatfeltet, så vi undrer os meget.
    mvh
    Katja

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Tak for spørgsmålet, Katja. Det lyder meget mystisk og er ikke noget, jeg har oplevet før. Jeg tror ikke, I skal gøre noget anderledes, jeg tror bare I skal vente til i morgen 🙂

  • Morten Vium
    Louise Bøgelund Hansen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Mange tak for gode fifs. Hvordan kan jeg tilgå min virksomhedsside via min iphone? Når jeg har downloaded LinkedIn app’en og jeg er logget ind via min private linkedIn, skal jeg så logge ud af min private og ind på virksomhedens for at kunne skrive på min virksomhedsside?
    Mvh Louise

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Louise.
      Det kan du ikke 🙂
      Du må desværre hen til den store skærm.

  • Morten Vium
    Maja Kirketerp
    Posted at h, Svar

    Hej Morten

    Jeg vil gerne have mulighed for at dele billeder på gruppe-side, er det muligt? Og i så fald, hvordan gøres dette?

    Venlig hilsen Maja

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Maja.

      Ja, det er muligt her efter LinkedIn ændrede gruppernes Layout i efteråret. Når du starter en diskussion kan du klikke på det lille foto-ikon under tekstfelterne og her vedhæfte billeder.

  • Morten Vium
    Johanne
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Tak for gode råd.
    Er det muligt som admin på en virksomhedsside at se, hvordan opslag jeg har skrevet på virksomhedssiden ser ud for bruger der ikke er administratorer?

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Johanne.

      Du kan kigge i din egen nyhedsstrøm lige efter du har lavet opslaget. Ellers er en mulighed at logge ud eller bruge en anden browser.

  • Morten Vium
    Harry
    Posted at h, Svar

    Hej Morten,
    ved oprettelse under erfaring for jeg følgende tilbagemelding, Din profil er blevet redigeret, efter denne side blev indlæst. Indlæs siden igen for at sikre, at du redigerer de seneste oplysninger..
    forsøger herefter at gemme igen, men for samme fejl meddelelse ?
    har det noget med diverse tegn at gøre, eller indstilling af sprog eller noget helt andet ?
    Mvh/Harry

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Harry. Du gør ikke noget forkert. Det er bare en fejl LinkedIn laver ind imellem.

      Kopier din tekst over i et worddokument, så den ikke går tabt og gå så væk fra din profil eller opdater siden. Gå ind på profilen og prøv igen, så skulle det gerne virke 🙂

  • Morten Vium
    Camilla Kronborg
    Posted at h, Svar

    Hej
    Jeg tænker på om det er muligt at dele noget fra en personlig profil f.eks. medarbejdernes profil på virksomhedens side, for når jeg prøver at dele noget, så bliver det automatisk delt på min private profil. Spørgsmålet er om man så skal tage et billede af den opdatering man vil dele og så ligge den op på virksomhedssiden, eller kan man gøre det smartere?

    Mvh. Camilla

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Camilla.

      Det kunne være fedt, hvis en virksomhed (som på facebook) kunne dele andres opdateringer, men det kan desværre ikke lade sig gøre pt.

      • Morten Vium
        Tine Holst
        Posted at h, Svar

        Tror du det er noget der kommer i en opdatering?
        Vores produkter indgår i andres produkter, så det ville være super fedt at kunne dele opslag fra de virksomheder, der leverer de færdige produkter, så andre kunder kan se hvordan vores produkter indgår.

        • Morten Vium
          Morten Vium
          Posted at h, Svar

          Hej Tine.

          Det er noget, der har været efterspurgt i årevis, og der er ikke sket noget endnu, så jeg er ikke videre optimistisk :-/

  • Morten Vium
    Rasmus Klemmensen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten

    Du skriver i problemstilling 11, at det ikke er muligt at rette en kommentar. Og at man i stedet skal kopiere, slette osv. Men sendes der en notifikation til dem som allerede har liket/kommenteret billedet, hvis man sletter en kommentar og sætter den ind igen?

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Rasmus.

      Nej, de likes er tabt – så læs hurtigt korrektur eller lev med stavefejlen 🙂

  • Morten Vium
    Klaus
    Posted at h, Svar

    Hej Morten. Superfin side du har her. Jeg har i mange år haft en personlig profil på LI. Nu har jeg netop oprettet en virksomhedsside for min nye arbejdsplads. Problemet er, at de opdateringer, som ligger på virksomhedssiden, dem har jeg hentet fra min egen sides løbende opdateringer. Altså klikket på dem og så kopieret link og sat ind på virksomhedssiden. Jeg har to forskellige mailadresser – en vedrørende arbejdet og en vedrørende min private side – begge med samme password. Kan det have noget med det at gøre.? På forhånd tak for hjælpen.

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Klaus.

      Tak for dit spørgsmål 🙂

      Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår problemet. Der er som udgangspunkt i noget galt i, at du deler de samme opdateringer på virksomhedssiden, som du deler på din personlige profil, hvis det er relevant for hvad virksomheden arbejder med.

  • Morten Vium
    Malene
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Jeg administrerer en virksomhedsside, som jeg lige er blevet administrator for. Har tidligere administreret andre virksomheds sider. Normalt får jeg på fanebladet Beskeder vist, hvor mange likes jeg har fået, ligesom det indgår i Engagement mv på fanen Webanalyse. Det gør det ikke på den nye side, jeg har overtaget – selvom jeg har likes. Jeg har på fanen Beskeder som standard valgt Alle slags og prøvet med lidt forskellige indstillinger. Den tæller ikke Synes godt om. Den gør det på de sider, jeg tidligere har administreret, så fejlen ligger nok ikke i LinkedIn, men i min opsætning… er du stødt på det før?
    På forhånd tak!

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Malene.

      Det lyder mystisk, for du har ikke nogen indstilliger at skrue på. Har du udvist tilpas med tålmodighed? 🙂 LinkedIn er ofte ret sløv til at vise nye likes under Beskeder.

  • Morten Vium
    Lena Andersen
    Posted at h, Svar

    Jeg har lige en tilføjelse til punkt 2. Du kan faktisk godt kommenterer personligt på en businesspage du administrerer fra en computer. Eller i hvert fald hvis det er et rimelig nyt opslag. Det du skal gøre er at finde opslaget i dit newsfeed (altså trykke på LinkedIn ikonet oppe i venstre hjørne og scrolle ned indtil opslaget dukker op). Når du kommenterer direkte derfra, bliver det med din personlige profil som afsender. Det samme gælder når du liker eller deler opslag derfra 🙂

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Du har helt ret, Lena. Tak for dit input! Men som du skriver, så kræver det man er hurtig 🙂

      Man kan også gå ind under Interests > Companies. Her er et mere overskueligt feed.

      • Morten Vium
        Charlotte Averhoff
        Posted at h, Svar

        Man kan også bare scrolle op i toppen af siden og trykke i højre hjørne på “View as member” – så skifter den over til ens personlige profil 🙂

  • Morten Vium
    katja beck
    Posted at h, Svar

    Hej Morten,
    Kom forbi din side, da jeg Googlede på “hvorfor er mine LinkedIn opdateringer blevet slettet”. Jeg har nu et par gange oplevet, at en opdatering jeg har lavet i en gruppe, jeg selv er manager af er blevet slettet – det giver ingen mening for mig. Ligeledes har jeg oplevet at opdateringer i andre grupper, hvor det ellers er frit at slå op, også er blevet slettet efter et stykke tid – og det vel at mærke ikke af admin. Har du noget bud på hvorfor det sker?

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Katja.

      Det lyder mystisk. Først og fremmest skal du være obs på at diskussioner ikke altid vises kronologisk, men hvis indlægget virkelig er væk lyder det mest sandsynligt at dine diskussioner bliver “flagged” af andre medlemmer. Hvis en diskussion får flere “flags” forsvinder den og admin skal så tage stilling til om diskussionen skal vises igen eller slettes (og det får de ikke altid gjort).

  • Morten Vium
    Signe Munch-Pedersen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Hvordan sikrer man, at de personer som følger vores virksomhed ser vores opslag? Vi kan ikke selv se opslagene, når vi kigger i vores eget feed. Mærkeligt!

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Signe.

      Det kan du ikke sikre. LinkedIns algoritme afgør hvad der skal vises til hvem, men jo mere aktivitet der er på et opslag, jo større er sandsynligheden for at det vises, så det handler om at lave gode opslag, som folk vil like 🙂

  • Morten Vium
    Lotte Wassini
    Posted at h, Svar

    Er det korrekt, at man mister alle sine følgere, hvis man ændrer virksomhedens navn?

    Mvh. Lotte

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Lotte.

      Nej, du kan godt ændre virksomhedens navn. Bare klik Edit/rediger fra virksomhedssiden. Det taber du ingen følgere på.

  • Morten Vium
    Elsebeth Vildal Hansen
    Posted at h, Svar

    Hej Morten.
    Tusind tak for alle de gode og brugbare råd.

    Jeg er netop blevet gjort til admin af en virksomhedsside på LinkedIn, men modsat hvad problemet ofte er, så lader det til, at jeg kun kan like og kommentere som mig selv – og altså ikke som virksomheden :-/ Har du hørt om det før? Jeg er desuden tilknyttet som admin til en anden virksomhedsside, for en virksomhed der er lukket – har det nogen betydning?

    På forhånd tak for hjælpen 🙂
    Dbh, Elsebeth

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Elsebeth.

      Er du er admin på andre sider har ingen betydning, men det har betydning, hvorhenne på LinkedIn du kommenterer/liker fra.

      Hvis du går ind på virksomhedssiden fra din computer, så kommenterer du som virksomheden (hvis ikke så skal du have fat i supporten, men det har jeg ikke hørt om før).

      Bruger du mobilappen eller kommenterer du fra din nyhedsstrøm, så er det på vegne af dig selv.

  • Morten Vium
    Mirja
    Posted at h, Svar

    Hej Morten

    Ved du, om man kan sætte LinkedIn op til, at man automatisk får en mail med notifikationer fra sin virksomhedsside?

    Jeg kan sagtens få data fra fanebladet “Beskeder” – men der har jeg ikke adgang via mobilen… Jeg er mest interesseret i at få kommentarer og omtaler på mailen, så vi kan svare hurtigt.

    • Morten Vium
      Morten Vium
      Posted at h, Svar

      Hej Mirja.

      Det kan du (mig bekendt) ikke. Mobilen er ikke til meget hjælp, da du ikke kan styre virksomhedssiden fra den og du får ikke virksomheds-notifikationer i mobilappen.

      Så du kommer ikke uden om at åbne LinkedIn.com på computeren i ny og næ og se om der er sket noget.

      • Morten Vium
        Mirja Døssing Overheu
        Posted at h, Svar

        Hej Morten
        Tak for svaret – også selvom det var lidt nedslående i disse automatiserede tider 🙂

        Mh Mirja

  • Morten Vium
    Birgitte Schmidt
    Posted at h, Svar

    Hej Morten
    Skønt med alle de brugbare råd.
    Jeg kæmper med at præsentere billeder på LinkedIn pænt, og synes ikke at jeg kan finde nogen konkret vejledning nogen steder.

    Ved at bruge clips’en kan jeg uploade 1 billede, – er der en måde at tilføje flere?
    Hvordan får jeg et billede til at fylde hele bredden?

    Jeg har også forsøgt at uploade en pdf-fil, bestående af flere sider. Billedkvaliteten bliver pæn når man klikker og forstørrer dokumentet, og på en PC er det muligt at bladre i dokumentet. På mobilen kan jeg kun se det første billede, og endda i meget ringe kvalitet.

    • Morten Vium