Giver networking på sociale medier nogen værdi i forretningssammenhæng?

Giver networking på sociale medier nogen værdi i forretningssammenhæng?

En af mine store helte Seth Godin svarer i denne video genialt på spørgsmålet: Giver networking på sociale medier nogen værdi i forretningssammenhæng?

Han siger, at internettet har givet mulighed for en masse “falsk” networking – Vi tæller venner, følgere, forbindelser osv. som vi ikke reelt har en relation til. Det kalder han “falsk” networking, og den dag du skal lukke en  $100.000 kontrakt, hjælper det ikke i sig selv noget, at kunden følger dig på Twitter.

MEN…

Ægte relationer er altid GULD. Og de kan også skabes online.

Det kræver bare, at du flytter dit fokus fra at tælle følgere og likes til at skabe meningsfulde dialoger og værdi for andre.

Med andre ord: Pay it forward! ??

Se videoen og bliv inspireret [2 min og 11 sek]

Dette mini-blogindlæg er baseret på en LinkedIn statusopdatering af Morten Vium. Du finder opslaget her.

Morten Vium
Morten Vium
mv@netvaerksakademiet.dk

Morten Vium er tilknyttet Netværks Akademiet. Han er underviser og har 8 års erfaring med rådgivning og træning i at udvikle relationer på LinkedIn.