Hvad performer bedst på LinkedIn?

Hvad performer bedst på LinkedIn?

 

Hvad performer bedst på LinkedIn?  Artikler, opslag eller blogindlæg på eget website?

?? LINKEDIN-ARTIKLER LinkedIn-artikler (tidl. ”Pulse-indlæg”) skrives ved at vælge ”Skriv artikel” på forsiden af LinkedIn.

De var engang super effektive, fordi man fik notifikationer, når forbindelser skrev en ny artikel.

Nu laves blot et alm (og ikke særligt synligt) opslag til dit netværk om din nye artikel. Største fordel ved artikler er, at de vises tydeligt på din profil, og at det gør det nemt at udkomme uden at have mulighed for at udgive på eget website.

?? BLOGINDLÆG PÅ EGET WEBSITE Opslag med et link til et indlæg på eget website får typisk ligeså meget eksponering, som en LinkedIn-artikel.

Fordele tæller til gengæld, at de typisk er meget mere synlige i Google end LinkedIn-artikler + du ejer dit eget indhold og får folk ”ind i butikken”.

?? LINKEDIN-OPSLAG Opslag (som det du læser nu) på LinkedIn kan ikke være mere end 1300 tegn lange. Det er til gengæld en af de absolut mest effektive veje til eksponering på nettet (og i det hele taget).

Del dine tips direkte i LinkedIn-opslag (uden at linke videre), og oplev selv hvor effektivt det er (min rekord er 300.000 visninger!)

Har du erfaringer med ovenstående, så del dem i en kommentar. Jeg svarer også gerne på spørgsmål ?

 

Dette mini-blogindlæg er baseret på en LinkedIn statusopdatering af Morten Vium. Du finder opslaget her.

 

Morten Vium
Morten Vium
mv@netvaerksakademiet.dk

Morten Vium er tilknyttet Netværks Akademiet. Han er underviser og har 8 års erfaring med rådgivning og træning i at udvikle relationer på LinkedIn.