Sådan opretter du en Virksomhedsside på LinkedIn

Sådan opretter du en Virksomhedsside på LinkedIn

Her får du en simpel videoguide til, hvordan du selv sætter din Virksomhedsside op på LinkedIn. Det er nemt, og du er hurtigt i gang.

Denne guide viser dig, hvilke steps du skal i gennem i oprettelsesprocessen, og det kan være en god forberedelse, så se hele videoen, før du går i gang.

Når du har fulgt trinnene i videoen, er din virksomhed repræsenteret på LinkedIn. Du er dog ikke helt færdig, for der er meget, du efterfølgende kan foretage dig for at hive forretningsværdi ud af virksomhedens tilstedeværelse på LinkedIn.

Men Rom blev ikke bygget på én dag, og nu kigger vi på hvordan virksomhedssiden oprettes.

Inden du starter

  • Du har en veludfyldt profil og har forbindelser tilknyttet dit netværk
  • Du arbejder i den virksomhed, du vil oprette en Virksomhedsside for og det fremgår af din profil.
  • Du har kontrolleret, at din virksomhed ikke allerede har en side på LinkedIn
  • Du har skrevet en virksomhedsbeskrivelse på mindst 250 karakterer.

 

Sådan opretter du Virksomhedssiden

 

 

Next-steps

  1. Få lagt grafisk materiale ind
  2. Læg en plan for statusopdateringer (og før den ud i livet!)
  3. Engagér dine medarbejdere/kollegaer
  4. Lav en opdateringsserie for at få flere følgere
Del med dit netværk (det er god stil)
Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0
Morten Vium
mv@netvaerksakademiet.dk

Morten Vium er partner i Netværks Akademiet. Han er underviser og har 6 års erfaring med rådgivning og træning i at udvikle relationer på LinkedIn.

20 Kommentarer
  • Michael
    14:43h, 14 juli Svar

    Hej Morten

    Jeg har set / læst et par af dine gode råd – de er gode så mange tak for det

    Ha en go dag

    🙂 Michael

  • Ian
    18:48h, 23 november Svar

    Jeg er ved at oprette en virksomhedsside – men kan ikke finde en branche som er dækkende for virksomheden -har du et godt råd/fif?

    • Morten
      08:18h, 24 november Svar

      Hej Ian.

      Mange har problemer med at finde den rigtige branche. Desværre er der kun dem, der er.

      Vælg den der passer mindst dårligt 🙂

  • Lars Peter Hermansen
    12:26h, 28 januar Svar

    Hej Morten
    God opstarts -ideo du har lavet, tak for det.
    Spørgsmål, hvordan inviterer man smartest og bedst sit netværk til at følge virksomhedssiden ?
    Ser frem til at høre fra dig.

    • Morten Vium
      16:49h, 08 februar Svar

      Der er to måder direkte til dit netværk:
      1. Beskeder direkte til udvalgte personer
      2. Statusopdateringer

      Og så er der en række metoder, når du gerne vil nå længere ud:
      1. Statusopdateringer fra ambassadører
      2. Annoncering
      3. Andre sociale medier
      4. E-mailliste
      m.fl.

  • Lone Backs
    22:30h, 14 februar Svar

    Kære Morten,
    Har oprettet en virksomhedsprofil med mig som administrator og tror det virker…, men jeg har også været inde på et site med mulighed for at dele på linkedIn.. Det ser ud til at man kun kan gøre dette på sin personlige profil. Jeg har trykket del på LinkedIn og der er kvitteret for delingen, men det kan ikke ses under mine opdateringer. Hvad gør jeg forkert her? På virksomhedsprofilen har jeg forsøgt med en opdatering med en www inkluderet og opdateringen er vist ok, men hvor kan jeg som adminstrator se, det som andre ser? Håber du kan hjælpe?

  • Trine Studsgaard Gleager
    18:56h, 14 april Svar

    På Facebook findes en pages side som kan bruges til opslag via mobil. Hvordan gør man det på LinkdIn? Jeg kan ikke se andre muligheder end at slå op fra min personlige profil fra mobilen. Kan det passe? Kræver det Premium?

    • Morten Vium
      05:31h, 21 april Svar

      Hej Trine.

      Du kan desværre ikke styre din virksomhedsside fra mobilen.

      Premium hjælper ikke. Vi må vente på, LinkedIn laver en seperat app eller integrerer det.

  • Inge Svensson
    11:40h, 22 april Svar

    Hej Morten.

    Det er en rigtig fin og overskuelig præsentation du har lavet til oprettelse at virksomhed på LinkedIn. Jeg har et spørgsmål i forhold til priser. Det at have en basic virksomheds profil, er det gratis? Og ved du om man kan tilkøbe ekstra reklame, eller funktioner?

    På forhånd mange tak.
    Hilsen Inge.

  • Peter Wikke
    08:35h, 26 april Svar

    Hej Morten 🙂

    Mange tak for de altid gode guides til og svar på spørgsmål om LinkedIn – håber, det stadig går godt i “din biks”? 🙂

    Jeg har søgt lidt rundt omkring for at finde ud af, hvor meget tid, en virksomhed bør afsætte til drift af en LinkedIn-side for virksomheden. Hvis nu der skal være en tovholder på siden – udover andre kollegerr, der også kommer med indlæg/kommentarer/delinger/likes osv. – hvor meget tid pr. uge – eller dag – skal man have til rådighed for at være tilpas aktiv på sin side?

    På forhånd tak og fortsat god dag 🙂

    Peter Wikke

    • Morten Vium
      11:37h, 26 april Svar

      Hej Peter.

      Tak for din kommentar! Det er et svært spørgsmål. Alt afhænger af strategi osv osv, men man går ikke helt galt i byen af at poste en gang om ugen. Det kræver at man finder noget relevant at dele og får skrevet en god opdatering. Det kan sagtens tage 3 timer helt afhængigt af om man selv producerer indhold (så tager det længere tid), eller “bare” videredeler. Så går der også hurtigt en time om ugen med at holde øje med om der kommer reaktioner osv. Så 4 timer ugentligt kan være et bud, men det kan sagtens være både mere eller mindre afhængig af ambitionsniveau osv.

  • Peter Wikke
    08:42h, 27 april Svar

    Hej Morten 🙂

    Tak for et hurtigt svar. Jeg tænker blot, at hvis man som virksomhed vil udnytte LinkedIn og andre sociale medier optimalt, så bør man vel nærmest dedikere x antal timer spredt på døgnet til markedsføring? Der skal netværkes, produceres indlæg som udsendes på udvalgte tider af døgnet (hvor flest læsere er tilstede) og så skal der vel også måles på effekten af indlæg, likes, delinger m.m. Tænker næsten, det kan være et halvdagsjob? Hvis man lægger alle timer, man bruger på sociale medier og arbejdet med LinkedIn sammen?

    Er jeg helt ude i hampen? 🙂

    Mvh. Peter Wikke

    • Morten Vium
      11:00h, 27 april Svar

      Hej Peter.
      Du har fuldstændig ret. Det kan være et halvdagsjob. Det kan også sagtens være et fuldtidsjob og mange virksomheder har hele teams til at klare opgaven. Det afhænger af ambitionsniveau 🙂

  • Peter Wikke
    13:38h, 27 april Svar

    Super – det var netop også sådan, jeg tænkte – at selvfølgelig er der forskel på ambitionsniveau, men at hvis det skal give noget, så er det ikke nok bare at poste et indlæg eller to i ugen og så er den hellige grav vel forvaret. Der er jo heller ikke noget, der hedder 8 -16 job inden for sociale medier? Hvis brugerne ikke er der i det tidsrum, er det jo fjollet at udsende indlæg der… 🙂

    Endnu engang tak for brugbare guides og svar! 🙂

    Fortsat god dag.

    Mvh. Peter

  • Claus Bloch
    07:26h, 20 juni Svar

    Hej Morten.

    Tak for fin introvideo.

    Jeg har en kunde, som gerne vil have oprettet/hjælp til håndtering af LinkedIn firmaprofil. Jeg er i tvivl om jeg kan/skal oprette firmaprofilen fra “min konto” eller om en medarbejder hos kunden skal oprette profilen og give mig adm. rettigheder, så jeg kan hjælpe med grafik/statusopdatering mm.

    Har du erfaring med dette.

    På forhånd tak
    Claus Bloch

    • Morten Vium
      07:23h, 03 august Svar

      Hej Claus.

      Det kan sagtens være dig der opretter den, men du skal bruge en mailadresse fra din kunde (fx claus@kunde.dk)

  • Michael Fløe Haug
    10:25h, 08 august Svar

    Hej Morten,

    Tak for god intro!

    Kan man “opgradere” en personlig profil til en virksomhed? Jeg har en kunde der for noget tid siden har oprettet en side for sin virksomhed, men han er kommet til at oprette det som en almindelig person-profil. Nu vil han gerne have den lavet om til en virksomheds-profil – kan man det eller skal man slette den eksisterende og oprette en ny?

    Michael

    • Morten Vium
      11:01h, 10 august Svar

      Hej Michael.

      Personprofiler og Virksomhedssider er så forskellige i deres opbygning, at din kunder skal start forfra med en virksomhedsside. Man kan ikke “opgradere”.

  • Haagensen
    06:54h, 13 februar Svar

    Tak for e fortrinlig lille guide til virksomhedssiden 🙂

Send en kommentar