LinkedIn og strategisk networking

 

LinkedIn er et socialt netværk målrettet erhvervslivet. På LinkedIn kan du holde styr på dine kontakter i dit professionelle netværk, og det er blevet markedsstandarden for, hvor vi har vores netværk digitalt og kan finde oplysninger om hinandens arbejdsliv.

På verdensplan har LinkedIn mere end 500 mio. brugere (2017), og over 2,2 mio. danskere har i dag en LinkedIn profil (2017).

Vi tilbyder LinkedIn kursusforløb med fokus på

Social Selling

Arbejder du med salg, så sidder du på et
stort salgspotentiale på LinkedIn

Employer Branding

Hvis du gerne vil tiltrække de dygtigste medarbejder i dag og i fremtiden

Employee Advocacy

Dine medarbejdere kan blive dine digitale ambassadører for virksomheden

Vidste du?

B2B sælgere, der arbejder med social selling, har en

72%

større sandsynlighed for at nå deres salgskvote

Kilde: Forrester for Hubspot, 2017

Sælgere, der arbejder med social selling, har en

15%

bedre konverteringsrate fra leads til kunder

Kilde: Sales for Life, 2017

Virksomheder med et stærkt employer brand får

2,5x

flere ansøgere på deres LinkedIn jobopslag

Kilde: LinkedIn, 2015

Virksomheder som er aktive på sociale medier har

58%

større sandsynlighed for at tiltrække top talent

Kilde: LinkedIn, 2017

Social Selling på LinkedIn

Social selling handler om at bruge sociale medier til at skabe relationer som en del af salgsprocessen. LinkedIn er særligt egnet til social selling fordi det er en professionel platform, hvor arbejde og karriere er i fokus.

 

Ved at opbygge en god profil, kommunikere med dit netværk og udgive brugbare opslag, kan du skabe tillid, få flere anbefalinger, generere leads og på den måde øge dit salg.

 

Vi er specialister i at sammensætte kursusforløb, der giver jer den nyeste viden om salg på LinkedIn, men også at tænke den viden ind i jeres dagligdag, så du og dine kollegaer faktisk får rykket og skaber salgsresultater.

 

Kontakt os for en snak om dit social selling projekt

Employer Branding på LinkedIn

Employer branding handler om at brande din virksomhed som en attraktiv arbejdsplads.

 

På LinkedIn skal du fortælle de gode historier fra jeres virksomhedsside, men det er mindst ligeså vigtigt, at du får involveret dine medarbejdere. Brugerne kigger nemlig ligeså meget på hvilke personer de skal arbejde sammen med, som hvad virksomheden fortæller om sig selv.

 

Du får flere og bedre ansøgere til jeres stillinger, hvis I bruger LinkedIn til at vise verden at jeres medarbejdere er dygtige, har det sjovt og arbejder på nogle spændende projekter, der giver mening.

 

Vi har arbejdet sammen med mange HR-afdelinger om at lave strategi for virksomhedssiden og at optimere medarbejderprofiler samt hjælpe medarbejderne med at øge deres aktivitet på LinkedIn.

 

Kontakt os for en snak om dit employer branding projekt

Employee Advocacy på LinkedIn

Employee advocacy handler om at aktivere dine medarbejdere som ambassadører for din virksomhed.

 

På LinkedIn vil brugerne hellere snakke med mennesker end brands, og det ved LinkedIn godt. Derfor får opdateringer fra personer langt større eksponering end jeres virksomhedsside. Én medarbejder med 300 forbindelser får let mere synlighed end en virksomhedsside med 3000 følgere.

 

Ved at træne udvalgte medarbejdere til ambassadører får din virksomhed en troværdig kommunikationskanal, som er langt mere effektfuld end jeres virksomhedsside – uanset om målet er at nå ud til kunder eller potentielle medarbejdere.

 

Vi har hjulpet en række virksomheder med at sætte gang i ambassadørprogrammer i alle størrelser.

 

Kontakt os for en snak om dit employee advocacy projekt

annika

”Uanset hvilken medarbejder i Valcon du i dag søger efter på LinkedIn,
så vil du møde en super flot profil, 
der afspejler vores brand og i øvrigt på
bedste vis kommunikerer deres kompetencer både fra tidligere job,
men selvfølgelig i høj grad deres nuværende hos
Valcon.”

– Annika Krogh Colombo, Marketing &
Communications Director hos Valcon

Vil du vide mere om hvordan du skaber resultater med LinkedIn?