10 GODE RÅD SÅ DU SHINER TIL NÆSTE NETVÆRKSEVENT

10 GODE RÅD SÅ DU SHINER TIL NÆSTE NETVÆRKSEVENT

 

Der bliver brugt rigtigt meget tid på at netværke til forskellige netværksevents, foredrag eller konferencer. Og mange, jeg møder, oplever det som udfordrende.

Måske kan du selv genkende situationer, hvor du faktisk kun fik talt med dem, du allerede kendte i forvejen. Eller bare endte med at stå og panikke lidt ovre ved småkagerne og ikke fik taget kontakt til nogen, fordi det bare føltes for akavet og slet ikke er dig.

Det kan også være, du mere er typen, der nemt kaster dig ud i nye bekendtskaber, men opdager, du får for lidt ud af de mange forskellige kontakter og ofte glemmer at få fulgt op bagefter.

10 GODE RÅD SÅ DU SHINER TIL NÆSTE NETVÆRKSEVENT:

  1. Beslut dig inden du ankommer: Hvad vil du opnå?
  2. Vær gavmild – fokuser på at dele ud
  3. Hav en kort elevatortale klar på forhånd (60 sek)
  4. Sæt dig et mål for hvor mange, du vil netværke med
  5. Få øjenkontakt med folk og smil til dem 🙂
  6. Stil åbne spørgsmål
  7. Gi´ dit visitkort
  8. Inviter andre med i samtalen (det er go’ stil!)
  9. Afslut samtalen elegant (fx: ”Det var rigtig hyggeligt at møde dig – jeg skal lige nå at hilse på et par andre”)
  10. Følg op – Fx med en invitation her på LinkedIn Har du andre gode tips, vil vi SÅ gerne høre dem! 🙂

Dette mini-blogindlæg er baseret på en LinkedIn statusopdatering af Susie Lynge. Du finder opslaget her.

 

Del med dit netværk (det er god stil)
Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0
Susie Lynge
Susie Lynge
sl@netvaerksakademiet.dk

Susie Lynge er partner og netværksspecialist i Netværks Akademiet. Hun er underviser og erhvervscoach og har trænet over 10.000 medarbejdere og ledere i strategisk networking.

Ingen kommentarer

Send en kommentar